Týden pro wellbeing ve škole 2025: Když se děti cítí dobře, lépe se jim učí i žije

Mgr. Adéla Svobodová
12.2.2025
6 minut
Týden pro wellbeing ve škole 2025: Když se děti cítí dobře, lépe se jim učí i žije

Wellbeing ve školách patří k našim klíčovým tématům bez ohledu na datum v kalendáři. Jeden týden v roce se ale kolem něj točí svět o trochu víc. Jaký byl letošní Týden pro wellbeing ve škole a co si z něj můžete odnést, i když jste se nestihli zúčastnit?

Wellbeing: Základ úspěšného vzdělávání

Loňský Týden pro wellbeing ve škole se opravdu vydařil, a tak nám bylo potěšením zúčastnit se i toho letošního, který proběhl na začátku února. Cílem akce pod taktovkou Partnerství pro vzdělávání 2030+ je zvyšovat povědomí o wellbeingu jako nezbytné podmínce pro efektivní učení a prevenci duševních onemocnění.

Wellbeing ve školách pokládáme za základní podmínku pro to, aby žactvo, ředitelky a ředitelé škol i vyučující mohli vést spokojený a plnohodnotný život, zvládat stres a uplatnit své silné stránky.“

(Zdroj: wellbeingveskole.cz)

Tentokrát se organizátoři zaměřili hlavně na sdílení příkladů dobré praxe a předání konkrétních doporučení a postupů pro podporu wellbeingu ve školním prostředí. A k tomu rozhodně máme co říct!

Podělili jsme se o data i zkušenosti 

Pokud o palčivosti problematiky digitálního wellbeingu někdo pochyboval, po úvodní konferenci jistě změnil názor. Naše ředitelka Jana Klusáková a seniorní psycholožka Radka Kůřilová odhalily odborně sesbíraná a reprezentativní data o skutečném vlivu digitálních technologií na psychickou pohodu a studijní výsledky dětí.

Protože však máme místo katastrofických scénářů raději konstruktivní a praktická řešení, rovnou jsme prozradili, jak digitální zdraví dětí podpořit.

Zkušená lektorka Kamila Uvírová spolu s našimi Onfine Buddies – digitálními ambasadory*kami z řad studentstva – provedla účastníky*ce světem sociálních sítí očima mladých se záměrem zmírnit předsudky a nepochopení mezi generacemi. A soudě dle nadšených ohlasů se to povedlo na výbornou.

Velkého zájmu se těšil i webinář, který jsme připravili ve spolupráci s Nadací O2. S více než osmdesátihlavým publikem jsme tak mohli sdílet praktické tipy, jak s dětmi o online světě mluvit.

 

Welbeing v hledáčku médií 

Téma (nejen) digitálního wellbeingu navíc rezonovalo i napříč mediální prostorem:

  • Učitelský měsíčník vydal speciální číslo zaměřené právě na tuto problematiku. V rozhovoru s Janou Klusákovou se tak dočtete, proč zákazy nefungují a jak k technologiím přistupovat smysluplněji.
  • V dalším článku pak najdete cenné rady pro vyučující, jak si v pedagogické praxi udržet digitální rovnováhu a spokojenost i přesto, že nás technologie (dobrovolně i nedobrovolně) obklopují na každém kroku.
  • Co je to vlastně ten digitální wellbeing a proč je potřeba ho řešit, jsme vysvětlovali také divákům*čkám České televize.
  • A samozřejmě byla řeč i o našem výzkumu.

Co dál? Pokračujeme – týden za týdnem! 

Děti i dospělé vedeme ke zdravému vztahu k obrazovkám už více než 7 let a zájem o naše vzdělávací programy raketově roste. Budoucnost je totiž nevyhnutelně čím dál digitálnější a místo stesků potřebujeme spíš praktické nástroje, jak s technologiemi žít udržitelně a spokojeně.

Akce jako Týden pro wellbeing ve škole, které povědomí o digitálním wellbeingu zvyšují, propojují odborníky*ce a umožňují široké veřejnosti načerpat užitečné informace, proto vítáme s otevřenou náručí a už teď se moc těšíme na další ročník.

Chcete si vyzkoušet svůj vlastní „týden pro digitální wellbeing"?

Zapojte se do naší sedmidenní e-mailové challenge! Zlepšit dostupnost kvalitního digitálního vzdělávání v českých školách pak můžete podporou naší sbírky. Děkujeme!

Další články, které by vás mohly zajímat: